Eskilstuna kommun

Bibliotek

Hej och välkommen till biblioteket. Biblioteket ligger i B-husets entréplan och är fyllt med nya böcker både för fritidsläsning och skolarbeten. Vi ser fram emot att träffa både gamla och nya elever.

Två kvinnor i ett bibliotek.

Jag heter Caroline Norrby och är bibliotekarie på S:t Eskils gymnasium. Av mig kan du få hjälp om du behöver tips på hur man söker information eller kanske vill ha förslag på en bra bok. Du är alltid välkommen att fråga om det är något du undrar över. I biblioteket arbetar även Elin på halvtid. Oftast hittar du mig eller Elin i bibliotekets informationsdisk eller i arbetsrummet som ligger längst inne i biblioteket. Det går också bra att kontakta oss per mail eller via its Learning. Här kan du kopiera/skriva ut, grupparbete eller sitta i vårt tysta rum. På biblioteket är det ok att äta OM man plockar undan efter sig.

Logga in på It´s Learning och kursen Skolbiblioteket för att nå bibliotekets sida och elektroniska resurser. Via It´s Learning kan du också låna om dina böcker eller komma i kontakt med oss.

Via bibliotekets katalog kan du söka och låna om dina böcker

För dig med läs- och skrivsvårigheter finns möjlighet att ladda ner talböcker från Legimus. Kom in så berättar jag mer!

Kontakt biblioteket

bibliotek.steskilsgymnasium@eskilstuna.se